Formatief handelen bij woordenschat
Leerlingen zijn moeilijk te motiveren om woordenschat gespreid te leren én te oefenen. Toch is juist gespreid leren en oefenen de sleutel tot het verankeren van woordenschat in het brein. Om leerlingen bewust te maken van hun woordenschat , te helpen vat te krijgen op hun woordenschatverwerving en gespreid oefenen te stimuleren is formatief handelen een uitermate geschikt didactisch middel.
Beginnen met formatief handelen kan in je les, een leeromgeving organiseren waarin formatief handelen écht succesvol wordt vraagt visie en een goed doordacht curriculum. Ik kom jullie graag helpen bij dit ontwerpproces.

inhoud
-
theorie, didactiek en onderzoek naar woordenschatverwerving
-
formatieve cyclus, formatieve handelingen en didactische werkvormen
-
misconcepties met betrekking tot formatief evalueren
-
leerlijnontwerp en formatief handelen
-
je collega’s meenemen in een formatieve cultuur
-
uitwerken van ideeën en ophalen van collegiale feedback
basispakket
-
4 bijeenkomsten
-
tussentijdse opdrachten
-
sectiebrede leerlijnafspraken
Maximaal 15 deelnemers uit vaksectie(s) moderne vreemde talen.
€ 3.950 alles inclusief
*€ 987 per bijeenkomst
* € 65,80 p.p. bij 15 deelnemers
uitbreidingsopties
-
Dit aanbod kan in overleg worden uitgebreid met lesbezoek en coaching.